Wypełniacze

Otrzymywanie kwasu hialuronowego warunkach laboratoryjnych stało się przełomem w medycynie estetycznej. Iniekcje z kwasu hialuronowego są do tej pory najczęściej stosowaną i najbezpieczniejszą metoda wypełniania zmarszczek. Za ich pomocą można dokonać korekcji zmarszczek, przywracając młody wygląd skórze.

Zastosowanie

• Likwidacja zmarszczek
  • Korekcja kształtu nosa
  • Korekcja asymetrii warg
  • Powiększenie zbyt wąskich warg
  • Uwydatnienie kształtu ust
  • Podkreślenie naturalnego kształtu warg, poprzez zwiększenie ich objętości
  • Uwydatnienie policzków
  • Fałdy nosowo-wargowe
  • Zmarszczki pionowe ust – tzw. "zmarszczek palacza"
  • Wypełnianie (podnoszenie) kącików ust

Jak działa?

Kwas hialuronowy jest polisacharydem naturalnie występującym w tkankach. Jego właściwości polegają na wiązaniu i magazynowaniu wody w skórze. Jego zawartość zmniejsza się w miarę upływu czasu, co jest jedną z przyczyn powstawania zmarszczek.

Stabilizowany kwas hialuronowy w postaci żelu wygładza zmarszczki i fałdy poprzez ich wypełnienie.

Zabieg

Zabieg może wykonywać wyłącznie lekarz.

Nie wymaga specjalnych przygotowań.  Nie należy zażywać aspiryny i stosować leków przeciwzapalnych na około 3 dni przed zabiegiem. Bezpośrednio przed zabiegiem należy zmyć makijaż.

Twój lekarz najpierw znieczuli miejsca, które będą poddane zbiegowi, kremem znieczulającym (ok. 30 min. przed zabiegiem) lub zastosuje znieczulenie przewodowe. Następnie, po dokładnym odkażeniu skóry zaaplikuje preparat poprzez wstrzyknięcia cienką igłą lub kaniulą.

Bezpośrednio po zabiegu można wmasować w skórę krem z witaminą K lub inny preparat ograniczający możliwość pojawienia się drobnych siniaczków.

Czasami może pojawić się lekkie zaczerwienienie, obrzęk i delikatny ból w miejscu podania preparatu, jednak objawy te znikają samoistnie zazwyczaj w ciągu 2 lub 3 dni. Przez kilka godzin po zabiegu powinno się unikać nadmiernej ekspresji twarzy, jak również dotykania i masowania miejsc iniekcji.

Przez około 3 dni po zabiegu należy unikać nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna).

Przeciwwskazania

Przeciwwskazania istnieją, jednak nie ze względu na wykorzystywany produkt, a typ zabiegu. Dlatego też ważne jest poinformowanie lekarza o przebytych chorobach i schorzeniach, takich jak:

• choroby immunologiczne
  • leczenie immunoterapeutyczne
  • zapalenie lub zakażenie skóry (trądzik, opryszczka, zapalenie skóry, etc.)
  • epilepsja
  • porfiria skórna

Po zabiegu

Zabiegi wygładzania zmarszczek kwasem hialuronowym są bardzo skuteczne, dają natychmiastowe efekty, niemniej jednak nie są to zabiegi, które wykonujemy raz na zawsze.

Po 9-12 miesiącach preparaty kwasu hialuronowego stopniowo podlegają degradacji na dwutlenek węgla i wodę i ulegają całkowitemu wchłonięciu. Należy wówczas zabieg powtórzyć, co z jednej strony uznać można za wadę, z drugiej zaś za zaletę, ponieważ dzięki temu są to zabiegi całkowicie bezpieczne.

Dają gwarancję, że po jakimś czasie efekt minie i nie spowoduje trwałej zmiany w wyglądzie twarzy. Proces ten jest więc w stu procentach odwracalny w czasie.

Stosowane preparaty

• Princess filler