Rodzaje łysienia

Istnieje wiele typów łysienia charakteryzujących się odmiennymi objawami, przyczynami i sposobami leczenia. Do najczęstszych z nich zalicza się:

·         Łysienie androgenowe – często dziedziczne - czas wzrostu nowych włosów skraca się, a włosy nie są mocne ani wytrzymałe. Z każdym cyklem rośnięcia włosy są coraz słabsze i podatne na wypadanie. Niestety ani właściwe  odżywianie , ani  suplementy diety , ani specjalne szampony nie przynoszą rezultatu. Szeroko reklamowane specyfiki nie pomogą włosom, a jedynie „odchudzą” nasz portfel. Skutek może natomiast przynieść prawidłowe leczenie.

·         Łysienie bliznowate – ten  typ łysienia  pojawia się, gdy zapalenia i blizny uszkadzają cebulkę włosa. Przyczyna zapalenia nie jest znana.

·         Łysienie plackowate – to choroba  układu immunologicznego , jednak dokładna przyczyna jej występowania nie jest znana. Osoby, które cierpią na ten rodzaj utraty włosów są zwykle w dobrej kondycji zdrowotnej, choć może współwystępować schorzenie tarczycy. Przy tym rodzaju wypadania włosów po pewnym czasie następuje ich ponowny wzrost , ale proces ten może powtarzać się nawet kilkakrotnie.

·         Łysienie telogenowe – jest ono powodowane przez nagłą zmianę cyklu wzrostu włosów, co może zostać wywołane przez gwałtowny wstrząs fizyczny lub psychiczny wprowadzający włosy w tzw. fazę spoczynku.

·         Łysienie łojotokowe – zazwyczaj towarzyszy innym rodzajom utraty włosów. Główną przyczyną utraty włosów w tym przypadku jest jednak łojotok. Może ono dotyczyć jedynie skóry głowy, albo wszystkich włosów. Przede wszystkim problem ten dotyczy mężczyzn i właściwie we wszystkich przypadkach jest dziedziczny.